Blog

30 września 2020

SEO on-site, czyli kluczowe czynniki rankingowe na stronie

Wnętrze ma znaczenie. W przypadku pozycjonowania strony nawet bardzo duże. Czynników rankingowych jest wiele, ale do jednych z ważniejszych należą treści na stronie (artykuły, blog), konfiguracja techniczna i kod źródłowy. Co warto o tym wiedzieć?

Implementacja zasad bezpieczeństwa, zadbanie o architekturę i nawigację, kod, a także wysokiej jakości, oryginalne treści i artykuły SEO na stronę, to zadania, przed którym stoi pozycjonowanie wewnętrzne. Nieoficjalna lista czynników rankingowych zawiera setki różnych punktów, jak dowiedziono, ważnych dla Google z różnych przyczyn. Poniżej znajdują się tylko te najbardziej podstawowe, ale zadbanie o nich to gwarancja poprawy dotychczasowych wyników.

Co to jest SEO on-site?

Na wynik naszej witryny w wyszukiwarce wpływa naprawdę wiele czynników. Ze względu na kryterium lokalizacji działań pozycjonowanie można podzielić na wewnętrzne i zewnętrzne. SEO on-site to pozycjonowanie wewnętrzne, które zorientowane jest w dużej mierze zorientowane na optymalizacji technicznej i unikalnych, wysokiej jakości treściach. Inaczej mówiąc, SEO on-page to takie przygotowanie witryny, aby wszystkie jej elementy były poprawnie zoptymalizowane, wpływając na jej położenie w wynikach szukania. 

Stosowanie opisów meta

Opisy meta od początku były relewantnym punktem w SEO. W SERP (Search Engine Results Page) wyświetlane są obecnie pod tytułem strony. Współczynnik klikalności, jakość wyników i dodatni wpływ na to, co się prezentujemy, to główne obszary, które można ulepszyć stosując opisy meta. W znacznym uogólnieniu metatagi przekazują wyszukiwarce informacje, czego dotyczy dana podstrona, dlatego zadbanie o nie wpływa pośrednio na finalną pozycję.

Ekspertyza, autorytatywność i wiarygodność

Algorytm E-A-T został wprowadzony w ……….. i od razu wprowadził niemałe zamieszanie. Nie przez wszystkich został ciepło przyjęty. Spowodowane przezeń zmiany bardziej zmusiły właścicieli stron internetowych do zadbania o content, bo – jak wiadomo – content is king.

Google zawsze starało się doceniać wysokiej jakości treści na stronie. Istnieje korelacja między tym, co uznawane jest za takie treści, a stronami obecnymi na pierwszej liście SERP. Algorytm E-A-T to kolejny, stosunkowo niedawny krok podjęty po to, by jeszcze lepiej realizować powyższe zadanie. 

Sama nazwa tej aktualizacji również pozwala na dojście do tego, jakie zmiany są wprowadzone. Ekspertyza i autorytatywność zakładają premiowanie stron wyposażonych w eksperckie artykuły, materiały i content-marketing. Obecność na naszej stronie ekspertów z danej branży nie tylko uwiarygodnia przekaz, ale spełnia zgodność z E-A-T. Od strony wiarygodności, zwłaszcza w kontekście sklepów e-commerce, trzeba zwrócić uwagę na zabezpieczenia. Implementacja SSL współcześnie powinna być procesem jak najszybciej przeprowadzonym właściwie bez względu na to, w jakiej dokładnie branży działamy.

SEO Copywriting na stronie internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej zaczyna się od dobrych treści. Dla strategii budowania linków (link building) znaczenie będzie miała jakość i samych linków, i artykułów zewnętrznych lub sponsorowanych, w których większa część powinna być osadzona. Analogicznie dla strategii wewnętrznej będziemy oceniali i budowali treść na stronie. 

Liczy się wszystko. W SEO on-site zwraca się uwagę na opisy strony głównej, jak i opisy produktów dla sklepu internetowego. Ogromne znaczenie mają opisy kategorii i ich uporządkowanie techniczne. Kolejny ważny czynnik to blog SEO, który powinien eksponować wiedzę ekspercką, przekładająca się na poprawę konwersji.

Copywriting SEO i content-marketing nie tylko wzbogacą wygląd witryny, ale bezpośrednio wpłyną na jej pozycję w wyszukiwarce. Jako podstawowy czynnik ratingowy teksty na strone sprawiają, że jej widoczności ulega zwiększeniu. Dokonujemy tego dzięki wysokiej jakości tekstom, które faktycznie interesują prawdziwych odbiorców strony, właściwie dobranym słowom kluczowym, które zawierają i poprzedzającej cały proces analizie technicznej i marketingowej.

Pozostałe czynniki, które warto wziąć pod uwagę 

Pozycjonowanie wewnętrzne pod wyszukiwanie organiczne warto przeprowadzić, zaczynając od fachowego audytu. Dzięki profesjonalnemu badaniu sprawdzimy, czy nasz adres URL jest przyjazny dla wyszukiwarki, czy stosujemy w tekście słowa kluczowe, właściwie dobrane i w akceptowalnej częstotliwości. Teksty SEO wpływają również na architekturę strony, a wraz z linkowaniem na aspekty nawigacyjne – na to również należy zwrócić uwagę. Z kwestii bardziej technicznych ważny jest stosunek treści do kodu na stronie – powinien wynosić co najmniej 20%, przy czym optymalny wynik to nawet 60% – 80%. Do pozostałych czynników możemy zaliczyć m.in. kanibalizację, profil linkowania wewnętrznego, UX, śródtytuły i optymalizację plików graficznych. 

Kategorie

Jesteś zainteresowany naszą ofertą?