Blog

30 września 2020
Redakcja Contento

Prowadzenie bloga a pozycjonowanie strony internetowej

Czasy, w których na odrębnych platformach zakładało się pamiętniki internetowe, dawno już przeminęły. Obecnie blog to niezwykle użyteczna platforma do pozycjonowania (SEO) strony firmowej i budowy wizerunku eksperta. Do dodatkowych zalet należy względnie niska cena bloga w porównaniu do efektów, który stwarza dla witryn i sklepów internetowych. Co trzeba wiedzieć o prowadzeniu bloga SEO?

To jest starsza wersja artykułu. Najnowsze informacje na taki temat, jak Tworzenie bloga SEO, przeczytasz na stronie Agencji Contento: https://agencjacontento.pl. Zapraszamy. 

Współcześnie blogi odgrywają olbrzymią rolę w pozycjonowaniu stron www. Moduły można wykorzystać do dzielenia się specjalistyczną wiedzą branżową z odbiorcami, a co za tym idzie – tworzeniem idealnego zaplecza marketingowego. Skuteczność, jaką daje prowadzenie bloga firmowego, gwarantowana jest jednak tylko wtedy, gdy zadbamy o jak najwyższej jakości artykuły blogowe, optymalizację techniczną i systematyczność publikacji.

Po co nam blog na stronie, czyli 2 najważniejsze funkcje bloga SEO

Czy warto robić bloga? To pytanie każdej osoby, która założyła stronę internetową i myśli o tym, jak sprawić, by więcej osób mogło ją zobaczyć. 

Tak postawionego pytania nie zadają sobie jednak największe firmy z różnych branż, które nie bez powodu mają dziesiątki, a często i setki artykułów blogowych w tych sekcjach (przekonajcie się o tym, sprawdzając liderów dowolnej branży, np. komputerów i elektroniki). 

Blog, wymiennie: blog SEO, to idealne narzędzie w rękach doświadczonego pozycjonera lub agencji SEO. Odpowiada za realizację dwóch najbardziej priorytetowych wyzwań: 

  1. Uzyskanie większej widoczności strony pod SEO
  2. Budowy wizerunku eksperta 

Naturalną konsekwencją pierwszego zadania jest większy ruch na stronie. Niektóre techniki pozycjonowania, jeśli są realizowane tylko same w sobie, skupiają się na ruchu, ale nie na jego wykorzystaniu. Blog wyróżnia się na tym polu, ponieważ oprócz funkcji związanej z SEO ogromna dawka wiedzy na profesjonalnym blogu firmy powoduje generowanie pozytywnego wizerunku specjalisty. Rezultatem tego jest wyższy stopień zaufania Klientów, przekładający się na wzrost współczynnika konwersji. Z tego powodu wprowadzenie modułu blogowego jest silnie rekomendowane dla każdego sklepu internetowego i biznesu e-commerce.

Wizerunek firmy w internecie a budowa bloga

Powyższe zadania i ich efekty dla wizerunku w sieci oraz pozycjonowania przyciągają uwagę wielu osób. Tworzenie bloga nie jest jednak czynnością najłatwiejszą i powinno być realizowane zgodnie z panującymi zasadami. Przede wszystkim blog musi być oryginalny. 

Duplicate content to zjawisko, które prowadzi nawet do nałożenia specjalnego filtra przez Google lub całkowitego zablokowania strony (indeksacji). Dlaczego o tym piszemy w tym miejscu? 

Uniknięcie tego scenariusza w praktyce prowadzić będzie także do jak najlepszego kreowania wizerunku w sieci. Publikując najwyższej jakości treść, samemu dzieląc się branżowymi nowinkami, ciekawostkami i specjalistyczną wiedzą lub zlecając to zadanie profesjonalnej agencji SEO & content-marketing, prowadzimy inwestycję w SEO i w wizerunek. Jednym z najważniejszych czynników rankingowych jest właśnie content. Stawiając na odbiorcę i jakość, którą chce się mu przekazać, wybieramy także rozwiązanie dobre dla pozycjonowanie i vice versa

Jaka jest skuteczność pozycjonowania SEO przez bloga? 

Blogowanie to genialny sposób dla SEO strony, ponieważ wspomaga jednocześnie wiele aspektów, które są czynnikami rankingującymi Google. Wysoka jakość artykułu blogowego jest coraz bardziej premiowana. Ogromne znaczenie mają słowa kluczowe na stronie. Moduł blogowy powinien zawierać teksty, które odwołują się do tematyk bezpośednio związanych z wyszukiwaniami grupy docelowej Klientów witryny. Aby to zrobić, należy przeprowadzić gruntowną analizę marketingową i audyt SEO. Czynnik rankingowy Google to także duża objętość tekstu (zwłaszcza jak przystało na artykuły eksperckie na bloga). 

Gdy celem jest prowadzenie bloga sklepu internetowego, warto w artykułach blogowych zastosować linkowanie do produktów. W ten sposób znacznie zwiększymy współczynnik konwersję, a dodatkowo wpłynie pozytywnie na architekturę treści SEO. 

Blog to idealny przykład White Hat SEO

White Hat SEO to – w przeciwieństwie do odpowiednika “Black” – zespół działań korzystnie wpływających na pozycję witryny w wyszukiwarce i który jest akceptowany z jej regulaminem. Dobrze zaprojektowana platforma od strony technicznej i komfortu użytkownika (user experience), frazy kluczowe umieszczane w naturalnej częstotliwości (natural keyword density) i przyjazny link building organiczny to najczęściej przywoływane elementy pozycjonowania zgodnego z White Hat SEO. 

Miejsce pierwsze tego rodzaju podejścia do strony zajmuje content-marketing. Wysokiej jakości treść jest faworyzowana jest algorytmy wyszukiwarek internetowych. Inteligentne strategie contentowe potrafią to wykorzystać na korzyść właściciela, dostarczając m.in. świetnie rankującego bloga! 

Tworzenie firmowego bloga – WordPress jest (ale nie musi być) zaletą

Witryny osadzone na systemach zarządzania treścią (Content Management System; CMS) zazwyczaj mogą odnotowywać nieco gorsze rezultaty pod względem widoczności. Zazwyczaj to nie znaczy: zawsze. Na taką tendencję można wskazać z kilku powodów, a najprostsze wytłumaczenie związane jest z obciążeniem strony. Platformy zarządzania treścią to dodatkowy kod dla strony, którą należy przetworzyć. Tymczasem, zgodnie z zasadami technicznego SEO, czas ładowania strony (page speed) powinien być jak najkrótszy, ponieważ pozytywnie wpływa na indeksację. 

Z drugiej strony sprawdzone CMS takie, jak np. WordPress, to intuicyjna obsługa strona i możliwość jej bardzo szybkiego rozbudowania właściwie o dowolne nowe moduły i elementy. Skorzystać można z mnóstwa ciekawych pomocy, które uatrakcyjnią nasz projekt. W kontekście omawianego tematu tworzenie bloga na WordPress czyni zarządzenie nim znacznie łatwiejszym. SEO Blog jest podstawowym elementem do zwiększenia widoczności w sieci, dlatego będzie doskonale się w niego wyposażyć. Czy za pomocą CMS, czy samodzielnie, to już kwestia drugorzędna. 

Copywriting SEO i content-marketing – bez nich nie ma bloga SEO

Zrobienie bloga SEO pozycjonującego sklep internetowy lub stronę nie jest takie trudne. Więcej problemów może przysporzyć samo utrzymanie tego miejsca.

Aby móc liczyć na jakiekolwiek efekty pozycjonowania, blog musi być żywy. Dobrze, gdy jest na bieżąco aktualizowany i uzupełniany o nowe wpisy. Z naturalnych przyczyn osoby prowadzące przedsiębiorstwo nie będą w stanie zająć się tym procesem od A do Z – i to jeszcze regularnie, przez cały czas.

Z rozwiązaniem przychodzi agencja SEO, która specjalizuje się również w content-marketingu (marketingu treści) i copywritingu SEO. Artykuły na bloga wymagają dobrego przygotowania merytorycznego (uzależnionego od tematu) oraz technicznego (związanego z pozycjonowanie). Wpisy powinny mieć optymalną objętość i być wyposażone w opisy meta (Meta Title, Meta Description), grafiki atrybuty ALT. Zasada im więcej, tym lepiej, wyjątkowo może tu przynieść dobre efekty pozycjonowania, ale tylko wtedy, gdy cały artykuł blogowy jest jak najwyższej jakości. 

Najważniejsze jest połączenie treści, która zainteresuje naszego odbiorcę, możliwie wpływając na podjęcie decyzji zakupowej. Zamiast jednak wzorem opisów produktowych stawiać na perswazję, artykuły blogowe to idealne medium do podzielenia się wiedzą branżową. Dzięki takiemu podejściu zyskuje każda ze stron. Odbiorca, gdyż widzi, że ma do czynienia z profesjonalną, rzetelną firmą (wizerunek eksperta), która zna się na rzeczy i nadawca, który treść udostępnia, zyskuje dodatkową platformę do pozycjonowania strony firmy. Oczywiście w tym ostatnim aspekcie pomoże wyspecjalizowana agencja. 

Jak napisać artykuł na blog?

Z blogiem pozycjonującym jest jak ze stroną internetową – nigdy nie jest (i nie powinien być) gotowy. Tworzenie bloga to proces, a nie jednostkowe zadanie. Choć oczywiście można zdecydować się na zaprogramowanie takiego modułu i wyposażenie go w unikatową treść jednorazowo, znacznie lepsze efekty uzyska się, wybierając systematyczność.

Z pewnością napisanie artykułu na bloga wymaga fachowej wiedzy na dany temat, znajomości strategii marketingowych i zasad pozycjonowania on-site. Na wstępie warto przeprowadzić badanie, aby poznać, kto jest naszym odbiorcą w praktyce oraz co jest celem jego wyszukiwania w Google. Nie należy bazować tylko na własnej intuicji, ale skorzystać z profesjonalnych narzędzi.  O tym, jak warto pisać artykuły na blogi, aby napędzały konwersję i – w rezultacie – sprzedaż w e-commerce, przygotowujemy obecnie odrębny artykuł (niedługo aktualizacja!)

Pozycjonowanie blogiem – jak to działa?

Blogi mogą być swego rodzaju zaplaczami SEO. Umieszczona treść na takich serwisach, z odpowiednio zoptymalizowanym profilem linków powiązanych z witryną główną, jest w stanie dodawać mocy i zyskiwać ruch organiczny. Bez względu na to, czy mamy do czynienia z blogiem pozycjonującym, czy innym zapleczem, wykorzystywane treści muszą być odpowiednio skonstruowane. Kluczowe czynniki pod kątem optymalizacji to jakość, nagłówki, formatowanie, boldowanie fraz (w tym długich ogonów) i wiele innych.

Artykuły sponsorowane na blogach

Jak powiedzieliśmy, silnie rozbudowany blog może stać się platformą przypominającą zaplecze SEO. W tym kontekście osobnym tematem są artykuły sponsorowane na blogach. Dysponując odpowiednio zoptymalizowanym modułem, możemy pokusić się o prowadzenie współpracy z innymi podmiotami poprzez zaproszenie ich do publikacji na naszym blogu. Może to być ciekawy dodatek z zakresu marketingu internetowego zwłaszcza wtedy, gdy korzyści z takiej współpracy (np. rozszerzenie bazy Klientów) będą widoczne dla obydwu stron. Z kolei samemu decydując się na publikowanie artykułów zewnętrznych sponsorowanych w innych mediach, zyskamy najlepszy sposób na link building, który da świetne efekty dla pozycjonowania!

Blog SEO sklepu internetowego i strony to efektywne narzędzie o wielu zaletach

Korzyści z prowadzenia bloga firmy można jeszcze długo wymieniać. Dołączając do tego zbioru strategie content-marketingowe, obejmujące blogi, można pokusić się o twierdzenie, że prezentowany sposób jest jednym z najlepszych. Publikując wysokiej jakości treść, przede wszystkim mamy gwarancję, że przyniesie ona pozytywne efekty dla SEO i wizerunku. Rezultaty będą widoczne przez cały czas, gdy strona jest opublikowana. 

Prowadzenie blogów firmowych w Contento

Szukasz oferty na prowadzenie bloga firmowego? Cennik zawierający koszty stworzenia artykułu na bloga firmy znajdziesz w naszym Kreatorze. Zamów je już teraz lub skonsultuj się z nami, aby opracować średnio- lub długoterminową strategię pozycjonowania!

Zobacz tekże...

Kategorie

Skontaktuj się z nami lub od razu wygodnie zamów swoje artykuły na strony internetowe!

UWAGA!

Zmieniliśmy naszą stronę główną.

Jeżeli szukasz usług związanych z marketingiem treści i pozycjonowanie stron (SEO), odwiedź koniecznie:

https://agencjacontento.pl

Wyszukaj nas też na portalach społecznościowych.

Do zobaczenia!
Zespół Contento