Blog

30 września 2020

Nie lekceważ roli content marketingu w pozycjonowaniu SEO

Wraz z rozwojem SEO, dyktowanym kolejnymi aktualizacjami wyszukiwarek, znaczenie dobrych treści i materiałów na stronie intensywnie rośnie. To właśnie content marketing, obok pozyskiwania silnych linków i optymalizacji technicznej, jest dziś najważniejszym aspektem całego pozycjonowania stron i sklepów w internecie.

Zmiany sprzed paru lat, jakie zostały zaimplementowane przez giganta z Mountain View, dotykają nas wszystkich. Algorytm Panda, później Pingwin i kolejne aktualizacje, w tym Florida 2, odbijają się w statystykach prowadzonych stron. Wysoka pozycja w Google staje się celem, do osiągnięcia którego należy wyposażyć się w oryginalne teksty SEO i inne ważne materiały na stronie. Bez nich nie ma co liczyć na pożądane efekty i skuteczne pozycjonowanie. 

Strategie contentowe – wszystko rozpoczyna się od treści

Content marketing to wszelkiego rodzaju działania odpowiadające za tworzenie treści na strony. Mówiąc jednak o treściach i contencie, nie mamy na myśli tylko tekstów, ale także wiele innych materiałów audio i wideo. Niemniej jednak z perspektywy SEO to właśnie treści są uznawane za “podstawę podstaw”, która tak silnie wpływa na inne aspekty. Odpowiednio przygotowane pod kątem wyszukiwarek treści będą naturalnym czynnikiem budującym pozycję witryny. Aspektem, który nie przestanie wywierać na to pozytywnego wpływu do momentu, gdy strona będzie nadal opublikowana online.

Wykorzystanie content marketingu w pozycjonowaniu

Na pozycjonowanie SEO wpływają w ogromnym stopniu używane słowa kluczowe. Frazy muszą być zawężone w taki sposób, aby odpowiadały naturalnym wyszukiwaniom użytkowników, których odwiedziny na naszej stronie chcemy uzyskać . W tym celu należy przeprowadzić analizę, do której pomocne będą specjalistyczne programy takie, jak Surfer SEO, Ahrefs czy fenomenalne Senuto.

Strategia content marketingowa jest całościowym zespołem działań, najczęściej zakładającym wiele różnych, rozłożonych w czasie, publikacji treści. Łączyć się może nie tylko z modernizacją treści na stronie, ale także stworzeniem od podstaw bloga SEO, prowadzeniem social media lub link buildingiem. 

Ze względu na taki charakter content marketing cieszy się zainteresowaniem właścicieli stron firmowych i sklepów. Cennik pozycjonowania, obejmującego nie tylko wybrane działania takie, jak pozyskiwanie odnośników, ale kompletny content marketing, będzie często atrakcyjniejszy w porównania do kampanii płatnych reklam. Co więcej, te ostatnie wraz ze swym zakończeniem przestaną generować efekty, podczas gdy strategie contentowe i copywriting SEO będą przynosiły widoczne rezultaty przez cały czas

Content i SEO – najważniejsze wskazówki 

To, że strategie contentowe mają bardzo duży wpływ na wypozycjonowanie strony w Google, nie oznacza, jakoby każda treść się liczy. U progu trzeciej dekady XXI wieku znaczenie ma jakość. Oczywiście, jeśli dany artykuł ma bardzo dużą objętość, ale zachowuje charakter ekspercki, to tym lepiej dla efektów pozycjonowania. Bez względu na to należy jednak zwrócić uwagę także na aspekty techniczne, dotyczące poprawnego opracowania opisów meta, atrybutów ALT, nagłówków (H1, H2, H3), słów kluczowych i wielu innych aspektów. Obojętnie, czy szukasz samych treści, czy kompleksowych strategii pozycjonujących, skorzystaj z usług Contento, aby wybrać najwyższą jakość! 

Kategorie

Jesteś zainteresowany naszą ofertą?