Blog

30 września 2020

Content na landing page – i pod SEO, i pod sprzedaż

Landing page to dla wielu branż rodzaj strony, której nie można ignorować. Od sposobu i poprawności wykonania landing zależeć będzie współczynnik konwersji, tak kluczowy dla każdego biznesu e-commerce. Co oznacza landing page? Jak zadbać o naszą stronę, wyposażając ją w potrzebne treści SEO?

“Strony lądowania” są wciąż bardzo popularne i trudno się temu dziwić. Do ich głównych zadań należy pozyskiwanie nowego ruchu organicznego i wzrost sprzedaży. Zazwyczaj landing page składa się przede wszystkim z chwytliwego hasła reklamowego, grafik, treści SEO na strony. Nie może też zabraknąć dobrych Call to action (CTA).

Co to jest landing page? 

Dosłowne tłumaczenie bardzo dobrze oddaje, co to jest landing page – “strona lądowania”, czyli miejsce, do którego trafia się użytkownik. Rzecz jasna to samo można powiedzieć o każdej stronie (to, że to czytasz, to znaczy, że trafiłeś na Contento). W ujęciu ogólnym faktycznie prawie dowolna witryna “lądowania”, na którą trafia odbiorca po wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarkę, może być tak definiowana. 

W przypadku omawianych rodzajów witryn chodzi jednak przede wszystkim o strony docelowe stworzone na potrzeby kampanii SEO i content-marketingowych. Landing page ma na celu pozyskanie ruchu i zwiększenie sprzedaży. Niektóre typy takich stron są nastawione praktycznie tylko na jeden cel, inne na drugie (dobrym przykładem będą landing pages firm pożyczkowych), a pozostałe – na obydwa z powyższych. 

Umiejętne tworzenie landing page pozwala firmie również na budowę marki w sieci i miejsce do dystrybuowania różnych kanałów sprzedażowych. Czasem może też stanowić dodatkowe uzupełnienie profilu linkowego. 

Cztery etapy treści landing page. Z czego się składa landing page?

Podstawowym elementem landing page, warunkującym stopień skuteczności przekazu sprzedażowego i konwersję, jest hasło marketingowe. Tego rodzaju witryny nie są i nie powinny być tworzone bez przygotowania i osadzenia koncepcji w zgodności z pozostałymi dotychczasowymi działaniami marketingowymi. Dobre hasło reklamowe landing page będzie skutkować większym zainteresowaniem odbiorcy. 

Jeśli ciekawość została już wzbudzona (zazwyczaj okres ok. 1 s od wejścia na stronę!), to czas na podtrzymanie tego zainteresowania. W tym celu nieodzowny będzie copywriting SEO, który powinien być tak zaprojektowany, aby wpływał i na marketing / sprzedaż, i na pozycjonowanie. 

Na tym etapie, za pomocą perswazyjnych i – koniecznie – oryginalnych opisów należy zadbać o przedstawienie korzyści, wynikające z dokonania danej aktywności. Działanie zależy od przyjętych celów. Może to być nakłonienie się do zapisania się do newslettera, pozostawienie swojego numeru telefonu lub złożenie i opłacenie zamówienie na dany produkt bądź usługę. 

Całość kończyć się musi przekonywającym Call to action. Czasem wezwaniem do działania, w zależności od przyjętego stylu komunikacji marketingowej, będzie na pozór zwyczajny przycisk z napisem “Zamów”, “Przygotuj”, “Rozpocznij”. Wszystko zależy od kontekstu, produktu i branży!

Źródło: Przykładowy landing page o charakterze sprzedażowym (po przescrollowaniu w dół użytkownik zapoznaje się z wartościową treścią SEO). 

Teksty na landing page to nie artykuły, który mają pozycjonować, ale…

Treści na strony-wizytówki i na landing pages powinny zachęcać do skorzystania z proponowanej oferty. To jasne. Oczywiste jest też to, że do największych grzechów projektowania landing pages należy przeładowanie contentem – tekstem, grafikami, filmami, animacjami czy chociażby kolorami. Natłok informacji niczemu dobremu służy, gdy chodzi o zachowanie koncentracji odbiorcy i ukierunkowaniu jej na skorzystanie z rozwiązania. 

Z drugiej strony dostrzega się się coraz więcej przykładów, które zupełnie zapominają o funkcjach tekstu na stronie – i to praktycznie każdego rodzaju. Wobec tego cechy produktu / usługi, funkcjonalność, korzyści z jego wybrania, możliwe, że unikatowość oraz wszelkie zalety powinny być podkreślone. Do tego potrzeba dobrego copywritingu sprzedażowego, który odpowiada za atrakcyjne w oczach odbiorców przedstawienie oferty, rozwiązania czy nawet samego jego cennika. 

A jeśli już decydujemy się na treść na landing page, to dobrze o nią zadbać pod kątem pozycjonowania. Co prawda w tym przypadku często gęsto używa się dedykowanych kampanii SEO Google Ads, ale udane wyprowadzenie landing page do dziesiątki wyszukiwań przyniesie jeszcze lepsze rezultaty. Co więcej, będą to efekty, które nie skończą się w momencie, gdy nie przedłużymy płatności za reklamy. 

Jak stworzyć landing page pod SEO i pod sprzedaż? 

Do najprostszych rzeczy, o które warto zadbać, należy drobna optymalizacja treści. Pamiętajmy o dostosowaniu nagłówków i zachowaniu ich w należytej kolejności, stworzeniu odpowiednich opisów meta strony www (Meta Title, Meta Description) i wykorzystanie atrybutu ALT przy wstawianiu grafiki. 

Fundamentalne znaczenie mają frazy. To właśnie one mają bardzo duży wpływ na pozycjonowanie strony firmy w Google. Doświadczona agencja SEO, specjaliści od content marketingu i profesjonalni freelancerzy potrafią połączyć tu jedno i drugie – i wcale nie jest to takie trudne. 

Marketing, sprzedaż i pozycjonowanie – tendencje rynkowe 

W przypadku landing pages walory marketingowe, które mają przełożyć się na wzrost konwersji, będą korzystały z większości tych słów, na które chcemy się pozycjonować. Zadbanie o dobry wynik naszej landing page, aby na konkretne wpisywane frazy mogła się pojawić wysoko, w zależności od branży będzie łatwiejszym lub trudniejszym zadaniem, ale zawsze wartym realizacji. 

Osobnym i bardzo ciekawym tematem są dostrzegalne dzisiaj zmiany w podejściu do marketingu internetowego. Coraz bardziej mamy do czynienia ze zjawiskiem ujednolicania strategii sprzedażowych firm z planami marketingowymi (dobry marketer to dobry sprzedawca, a dobry sprzedawca, to dobry marketer). W podobnym kierunku idzie SEO – kluczowy element marketingu.

Kategorie

Jesteś zainteresowany naszą ofertą?